torsdag 14 juni 2007

Midsommarminnen

Kolla inslaget DD Tv gjort från Carl Larsson-gården. Får mig att längta dit. Snart är vi där. I Sundborn. Vi ska åter fira midsommar där. En höjdare.
Började med att jag en sommar jobbade som reporter på Dalademokraten. Jag skulle bevaka midsommarfirandet i Sundborn utanför Falun. Massor av folk, mycket turister, röda hus med vita knutar, folkdräkter, kransar och majstång.
Nu när jag blivit förälder känns det firandet ännu viktigare och större. Därför tar jag med mig med spänning Elsa dit för första gången.
Minst lika roligt att min frus systers familj också tycker att det är så kul och genuint att dom åker dit igen. De bor på Södermalm annars men bara måste åka till Dalarna. De har varit där utan oss också. Bara en sån sak.
Vår bas i midsommar är svärmor i Valbo utanför Gävle. Längtar till hennes pepparlax inköpt i Bönan. Oj, det blev mycket midsommarkänslor nu.