lördag 2 juni 2007

Rockens man på TT

Igår var det firmafest på TT. Efter en blåsig och kylig tillställning på Glashuset tak for ett gäng på ett 10-tal personer till karaokestället Sakura vid Luntmakargatan. Ett eget rum bokades för sångstunden.
Till min stora förvåning valde mina coola kollegor på TT Spektras nöjesavdelning den ena smöriga och folkliga låten efter den andra. "I just called to say I love you" av Stevie Wonder, "Seasons in the sun" av Terry Jacks och "Up were we belong" med Jennifer Warnes och Joe Cocker.
Jag som kallar mig för "Folkets man på TT" får kanske ta tillbaka det. Istället döper jag om mig till "Rockens man på TT".
"I was made for loving you" med Kiss, "Enter Sandman" med Metallica och "Livin on a prayer" med Bon Jovi skrålade jag fram under kvällen. Det lät det.

Det var inte lätt att välja låtar. Fjärrkontrollen var invecklad.

Folkliga duetter för hela slanten.

"Rockens man på TT" visar takterna.

Stor inlevelse. Stora stunder. Vi kommer länge prata om tillfället.