onsdag 8 april 2009

Kändisar i japansk trams-tv

Här är Dogge Doggelito. Cool kille. Men han ska vara med i värsta sortens trams-tv. I dag fick vi se premiäravsnittet av "Hjälp! Jag är med i en japansk tv-show" i TV4 (premiär i morgon).
Här ska kända svenskar förnedras i olika lekar. I premiären kläs de i kycklingdräckter för att forsla ägg över en vippbräda och drar på sig kardborrekostymer för att hoppa rätt in i en vägg.
Carolina Gynning är programledare. Hon berättade att hon i Sverige beskylls för att prata bred skånska och vara skrikig. Inget mot de japanska programledarna visar det sig som gormar och gestikulerar som en Svullo på speed.
Hos Expressen kan du se mitt tv-inslag från i dag. Där ser du också bilder från första avsnittet.
"Hjälp! Jag är med i en japansk tv-show" bygger på formatet "Big in Japan" som redan gjort stor succé i USA och nu även producerats av Norge, Grekland, Danmark och Sverige.
Det är trams-tv av rang. Visst, jag skrattade på dagens visning men inte kommer jag att sitta klistrad på torsdagar.
Alltså, det är helt meningslös och substanslös underhållning.