lördag 25 april 2009

Så funkar det: fotboll live på nätet

Direktsändning av fotboll på webben. Nja, jag var lite skeptisk till tanken.
Men nappade ändå på ett gratis erbjudande av Metro att "få" en match av C Sports. Testade Hammarby-IFK Göteborg i torsdags kväll. Tråkigt resultat men bra livesändning på datorn.
Måste säga att det fungerade väl via adsl-bredbandet. Något stopp men överlag bra flyt.
Bra bild men däremot hänger man inte med i rörelseskärpan. Till en början fanns tendenser till huvudvärk men jag tror ögat vande sig till slut att inte fokusera på oskarpa detaljer utan bara flyta med.
Nu är inte Allsvenskan i hastighet med Premier league när det gäller spelet så kanske att jag faktiskt köper ett Stockholmsderby nästa gång och nöjer mig med den kvalité man får på nätet. Som småbarnsförälder, med nedkommande twins, kommer jag inte ha tid eller lust att gå live på högriskmatcher längre.
Lite hutlöst att de ska ta nästan en hundring i pröjs per match. Vad kostar Pay per view? Bara snäppet mer va? Är det värt skillnaden?