onsdag 8 december 2010

Farväl The Ark

The Ark lägger av. Sorgligt. Men någonstans anade man det.
Aftonbladet skriver att det först kommer en samlingsskiva och sedan en avskedsturné. Samt att de fortfarande är vänner.
Jag har träffat dem många gånger genom åren. Under de korta intervjutiderna kan man inte avläsa så mycket. Men magkänslan säger mig att efter schlagerfiaskot i Helsingfors så dog The Ark.
Glädjen över att vara ett tajt musicerande band försvann där. Pressträffarna kändes åren efter som ansträngda fasader.
Senaste mötet i våras med bandet gjorde jag enmansteam med dem i Malmö. Ola Salo hade blivit pappa, ytterligare en anledning till flyttat fokus. Plus att senaste skivan full med boogiewoogie var deras svagaste album.
En av de bästa konserterna jag sett var med The Ark. En intim klubbspelning i Brunnsparken i Helsingfors 2007 dagarna före Eurovisiondrabbningen. Den hade allt. Hitsen, allsången, mellansnacket och publiken var av rang.
Tack för fina minnen nu lägger vi er i ARKivet.



"Calleth you, cometh I" - deras bästa låt.


- Använder applikationen BlogPress från min smarta iPhone