torsdag 2 december 2010

Ingen vill vinna "Idol" mest


Vi träffade trötta idoler i tisdags. Men oj så roligt videoklippet blev.
Undrar vad Olle Hedberg säger när han vunnit "Idol 2010" och Peter Jihde frågar "hur känns det?".
- Näe, jag vet inte...

Det gäspades, gnuggades ögon och powernappades. Vid den här tiden på året brukar jag träffa trötta Idoldeltagare. Men årets deltagare är extremt slitna.
Vi träffade de tre kvarvarande på Idolhotellet Clarion kvart i nio på tisdagsmorgonen och det är som att träffa tre zombies. Minnah Karlsson gäspar ideligen och ber om ursäkt. Medans vi tar ett snack med Olle Hedberg tar hon en tupplur. Jay Smith försöker piggna till med cigg och kaffe.
Olle Hedberg beklagar sig över Idolcirkusens fokus. Han tvingas gå på jippon och träffa Länsförsäkringens ekonomichefs barn.
Han är också irriterad över att behöva kliva upp tidigt för medverkan i ett tråkigt morgonprogram. Ooops, tänker han när han ser att jag filmar och får det på band.
"Kanske jag inte skulle ska sagt inför kameran".
Inget jag tog med ändå.
Nåja, viktigast är ärligheten i annars så ytliga "Idol".