onsdag 10 augusti 2011

Sommarens målgång





Då har jag hämtat grejerna till årets Midnattslopp. Tröja, armband och tidschip. Det blir en färggrann skara löpare på lördag kväll.
Jag har sprungit loppet två gånger tidigare. Men inte som i den form jag befinner mig i nu. Att träna under sommaren är svårt. Det blir gärna grillat och dricka var och varannan kväll. Och glass i mängder.
I sommar har jag försökt med några undantag löpa varannan dag. Och lite bärs mellan dem.
Så därför sätter jag ribban inför Midnattsloppet på... 45 minuter. Det borde vara rimligt. Men blir det under 50 får jag ändå vara nöjd.
Och sedan en bira vid målgången. Någon morot måste man få ha. Det är därför jag springer.
Det är den bästa av vätskekontroller.



- Använder applikationen BlogPress från min smarta iPhone