fredag 24 februari 2012

Oväntat Estelle sågas

Ett oväntat val som sagt. Det ska finnas 1126 Estelle registrerade i Sverige, varav en man!
Snälla herr Estelle hör av dig till mig!

Enligt svenskanamn.se är Kvinnonamnet Estelle ett franskt namn som motsvarar det latinska Stella som betyder "stjärna". Namnet har också använts i engelskspråkiga länder sedan Charles Dickens använde namnet i en av sina böcker. En äldre variant är Estella.
I Sverige är namnet förhållandevis ovanligt. 31 december 2005 fanns det totalt 774 personer i Sverige med namnet Estelle varav 326 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 40 flickor namnet, varav 25 fick det som tilltalsnamn.
Namnsdag: 15 augusti.

Tråkigt att se så många hånfulla kommentarer på nätet. Ett vågat val med ett fint namn ska respekteras. Oavsett namn bör man visa lite sans. Vad heter dina barn?
Värst är en av mina idoler. Tyvärr. Herman Lindqvist rasar över namnet. "Låter som en nattklubbsdrottning", säger han till Aftonbladet i sin totalsågning.

Jag sågar Herman och bränner hans historieböcker. Nä, skoja bara. Jag är ju en sansad person av folket.



- Bloggar med BlogPress från min supersmarta telefon.
- Har du nyhetstips? Mejla mig på marko.saavala@tt.se