Nu är det dags för min schlagerpremiär. Men jag kollar in bubblan lite på distans först.
På fredag är jag på plats i Leksand för den tredje deltävlingen i Melodifestivalen.
Just nu lyssnar schlagerreportrarna på startfältet på ett hotell i Tällberg.
Alla väntar på hur Björn Ranelids "Mirakel" ska låta.
Därför börjar jag med att redovisa det först fastän den spelas upp sist i Tegera arena i Leksand.
Stoppa presserna: Ranelid gör en eurotechno-dänga där han står och orerar om "kärleken" medan Sara Li sjunger "Miraaa-aaakel" twittrar Carl Cato på TT Spektra.
Med rader som "Om kvinnan säger nej till mannens säd i 60 år så dör mänskligheten ut".
"Ranelid-rap om mannens säd får folk i pressrummet att brista ut i skratt" skriver Aftonbladets utsände Tobbe Ek.
Schlagerprofilerna twittrar "tänk er eurotechno-beat som E-type, men poesi i stället för rap".
"Jag skulle i alla fall inte missa Ranelid på lördag. Herregud", twittrar Aftonbladets Markus Larsson.
Puh. Helt andfådd bara av att läsa dessa rapporter. Vilket spektakel!
Övriga låtar då?
Pojkbandet Youngblood öppnar i Leksand. Sjunger "youngblood youngblood" i refrängen. Som Eric Saade fast blekare skriver Carl Cato.
Ta bort webbjokern. Schlagerprofilerna tycker även att schlagerballaderna dödförklarades förra veckan. Har inget berättat det för Maria Ben Hajji?
Trendriktig slick r'n'b på svenska a là Newkid. Mattias Andréasson sjunger med kåtröst twittrar Carl Cato.
Softare än i fjol. Schlagerprofilerna tycker att Love Generation mjuknat.
DN:s Hanna Fahl skriver att de får förlita sig på en bra show. Men hon nämner dem ändå som en av två personliga favoriter tillsammans med EMD-Mattias.
En hybrid av Kent och bossanova. Kanske inte så konstigt då Kent-tolkaren Carolina Wallin Perez deltar i schlagern.
"Veckans indiealibi. En rågskorpa i en buffé av bakelser" twittrar Carl Cato (undrar om hans möte med Ranelid tidigare på dagen satt sina spår?).
Andreas Johnsons låt "Lovelight" beskrivs vara både Stonecakes "Tuesday afternoon" och Suedes "The beautiful ones" på Twitter.
Schlager-Adele. Det epitetet får Molly Sandén som tävlar i Leksand för andra gången. Bidraget "Why I´m crying" beskrivs som en "Empty room".
Egentligen spelar de övriga i en egen liga. Som Hanna Fahl skriver, allt kretsar kring en författare i helgen:
"Men att det inte spelar någon som helst roll, för ingen kommer att prata om något annat än Björn Ranelids… sak? Verk? Installation? Detta… objekt, som är bidrag nummer åtta, ”Mirakel”.
Så här summerar Tobbe Ek.
Själv är jag en vän av E-type. Så mina förväntningar är skyhöga på Ranelid. Hans ord kommer att låta mejsla sig fast som danssugna Svennebananas till en E-typehit på Finlandsfärjan med slutdestination Baku.