onsdag 25 juni 2008

Här kommer sommaren

"Sommar" i P1 och "Allsång på Skansen" i SVT. Nu är sommaren i gång på allvar.
Men lyssnandet på "Sommar", som i dag med Fredrik Härén, författare och föreläsare, präglas av både att jag roas och känner avundsjuka. Jag vill också prata i radio.
Jag har lämnat in röstprov till P1 tidigare år, fått bra respons av redaktionen (som skrivit tillbaka likt en jobbansökan - sagt att jag låtit bra och tackat för visat intresse) men inte kommit med. Antagligen för att jag inte är någon känd person.
Sedan började man med lyssnartävlingen förra året. Jag skickade in ett ärligt och personligt ljudmeddelande. Men kom inte med då heller.
I årets lyssnartävling orkade jag inte skicka in något. Är det inte bra så är det inte. Jag tänker inte stå där som ett fån, skrålandes inför Idoljuryn och inte fatta att man inte passar.
Jag ger upp radiokarriären - om jag nu inte blir känd vill säga.