onsdag 4 juni 2008

Vykortsbomber för Svennis

Jag har en vän och en kollega på TT Spektra som på ett imponerande och beundransvärt engagemang står upp för Svennis som tränare för Sverige. Han driver en lobbygrupp på Facebook "Svennis till landslaget" som i sitt senaste infobrev uppmanar sina medlemmar (och de är flera hundra personer - inklusive jag) att vykortsbomba Mexiko.
Sfinxen från Torsby verkar vara högaktuell för det Mexikanska fotbollslandslaget men det ska inte hindra ett framtida svenskt jobb.

Här är infobrevet från kollegan i sin helhet:
Vänner, Svennis verkar hamna i Mexiko till sist. Det blir om inte annat intressant. Jag kan tänka mig att det mexikanska förbundet är ganska otåligt. Om han inte levererar åker han nog ut fortare än Anders Svensson sänker en taco - och det är snabbt det.
Hur som helst. Jag fick ett mejl av Johannes - trogen medlem i vår grupp - och han hade en mycket spännande idé. Var och en av oss köper ett vykort, adresserar det till mexikanska fotbollförbundet (adress följer) och skriver en enda rad:
"Svennis! Du vet väl vilket land du tränar nästa gång? Glöm inte Sverige!". Då får han lite press, på ett snällt sätt.
Mexikanska fotbollförbundet har följande adress:Federación Mexicana de Fútbol Asociación, A.C. Colima No. 373 Colonia Roma MEXICO, D.F. 06700 Keep the faith!