onsdag 27 januari 2010

Det skimrar om "Solsidan"

Det lyser en leende sol över mitt ansikte denna dag då snöstormen är i antågande. Anledningen är nya komediserien "Solsidan" i TV4 med premiär på fredag.
Det är en slags supergrupp av svenska komiker som gör en tv-serie om livet i fina Saltsjöbaden. I rollerna ses Mia Skäringer, Felix Herngren, Johan Rheborg, Henrik Dorsin och Josephine Bornebusch med ytterligare flera stora namn.
Serien träffar mig rätt i igenkänningshjärtat. Det handlar om familjeliv i villakvarteret. Om barnuppfostran, jämförelser med grannar, svärmor, familjemiddagar och grillmissbruk.
Jag har sett de två första avsnitten eftersom vi ska träffa skådisarna nu på förmiddagen i det nämnda området. Vi tar Salstjöbanan till Solsidan och jag kommer att le när jag ser människorna i Saltsjöbaden.