torsdag 21 januari 2010

Ida ruvar på något

Som förälder har man sin ständiga oro över sina barn. Mina mardrömmar är oftast att jag tappar en bebis i golvet, eller att någon ramlar ur sängen och slår sig, eller blir bortrövad, eller går vilse, eller sväljer något som sätter sig i halsen.
Många nätter vaknar jag och min fru av att jag sitter upp i sängen och famlar efter något mot sängkanten eller letar under täcket (ifall jag kvävt någon).
I går hände en av mardrömmarna. Jag var inte hamma. Men min fru hör hur Ida liksom kämpar med att svälja något. Hon sitter med ett brädspel i Elsas rum. Ett spel som har en massa centimeterstora plastägg. Klart vi blev oroliga till max.
Sjukvården säger att man åker in om hon får akut magont eller feber. I så fall blir det röntgen och sedan opereras den bort.
Nu vet vi inte om något svaldes av henne. Natten var lugn. Ida mår bra.
Men vi får undersöka hennes bajs och se om hon värper något ägg i dagarna.