torsdag 30 september 2010

Elfving till TT

I morgon kommer Ulf Elfving till TT för sända direkt. Radiolegendaren leder programmet "Elfving hälsar på" från min arbetsplats, eller min indirekta arbetsplats för jag sitter ju i Marieberg på Kungsholmen och gör video sedan ett halvår tillbaka.
Han kommer att språka med mina arbetskamrater och spisa plattor mellan klockan 9:30-11 i P4 Radio Stockholm (finns webbradio).
Annars tråkigt seriösa TT har drabbats av hipsfaktorn. Orsaken stavas Stieg Larsson. Tyska och italienska tv-bolag har i veckan besökt vår arbetsplats för att göra dokumentära nedslag och berätta historien om den berömda svenske författaren.
Mannen bakom megasuccén "Millenniuem" jobbade flera år på nyhetsbyrån och det florerar flera historier om den mytomspunna mannen bland mina äldre kollegor.
Men som någon kollega mycket korrekt TT-mässigt påpekade inför tv-besöken: Vet de om att Stieg Larsson inte arbetade i Glashuset vid Slussen på den tiden det begav sig?