måndag 20 september 2010

Janne Josefsson körde över mig

Under Mona Sahlins tal till partikamraterna på sossarnas valvaka smög jag runt församlingen för att få en intervju med partiledaren efteråt.
Lyckades med stycket att komma först av alla journalister när hon gick till bilen vid Tekniska museet som skulle föra henne till SVT:s valvaka.
Jag öppnade med frågan om vad hon hade för tankar just nu.
- Det framgick väl där inne, svarar hon surt.
Jag blir lite tagen av svaret tappar garden och vips vem är där?
Jo, Janne Josefsson plöjer fram så att kollegor, partikamrater och säpovakter flyger till höger och vänster, inklusive en armbåge på mig, och han avbryter min intervju med hotande kamphundsliknande ögon, svettig panna och rödblommiga kinder. Ja. jag lovar det syns i det här videoklippet hos SvD.
Janne Josefsson är en terrier. Första gången jag råkade ut för hans teknik. Känner mig överkörd. Luktar lite jakhund av mig.