torsdag 2 september 2010

Imponerad på dagis

En heldag på dagis. Det är puh.
Inte för att det gick dåligt. Absolut inte. Ida och Fanny har skolat in sig rejält i dag tillsammans med mig. De till och med somnade på dagis och susade i över en timme i raddan av andra barn.
Men det är ett kämpigt och imponerande jobb att vara barnskötare. Beundrar speciellt dem som efter jobbet ska hem och ta hand om sina egna barn. Typ som jag gjort nu.
Det är kul och inspirerande att se deras arbete på nära håll.
Jag kan känna lite mindervärdeskomplex över vad lite pedagogiska lekar jag leker med mina barn. Det är mer av barnövervakning.
Och när man väl försöker leka förståndigt hemma är man disträ med annat som disk, tvätt, plocka undan, Elsa, post, blogga, motionera, tidningar, tv, damma, laga, byta, hämta, vädra, vika ihop...
Pedagogerna på dagis är fantastiska på att fånga och tillgodose barns stimulansbehov. Jag ser och lär och avslutar härmed detta inlägga för att leka med barnen.