lördag 18 september 2010

Låten som får dig att springa

Jag mediatränade för första gången i fredags. Alltså på träningssugna journalisters favoritgym i Marieberg - Oasen.
Under jord i DN-skrapan. Hit vallfärdar mediafolk. jag känner inte till alla men jag hör på snacket mellan vikterna, i omklädningsrummen och i bastun att vi är i samma båt.
Min Vasaloppsträning tänker jag nu komplettera med lite styrketräning i veckorna. Allt för att bygga på rygg, armar och axlar för nio mil av stakning.
Jag känner mig verkligen nertränad just nu. Cykla till jobbet varje dag. Något löppass i veckan. Och så styrketräningen.
Nu är jag seg och klumpig. Alltid träningsvärk någonstans. Men välmående.
Ett sätt att trigga mig själv har alltid varit musik i lurarna. Att lura sig själv att ta i lite extra.
Den låt som för tillfället får mig att rusa frustande i joggingsspåren som en Bolt är med en gammal goding. Det ska vara svängigt, gärna aggressivt och riffigt. Allt får du i Refuseds gamla klassiker "New vocie".
Ladda ner och kuta folk. Kuta som kaniner efter 1:08!